سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1و4 دی اکسان

1و4 دی اکسان که با شماره CAS 123-91-1 شناسایی شده است، مایعی شفاف و قابل اشتعال است که عطر ملایم و مطبوعی را منتشر می کند که یادآور دی اتیل اتر است. این ترکیب مصنوعی به عنوان حلال برای استخراج روغن های حیوانی و گیاهی و همچنین در ایجاد جوهر، پوشش و چسب عمل می کند.

1و4 دی اکسان

در تنظیمات آزمایشگاهی، 1،4 دی اکسان به عنوان یک حلال کرایوسکوپیک برای تعیین جرم مولکولی و به عنوان یک محیط پایدار برای واکنش های مختلف استفاده می شود.

در درجه اول به عنوان حلال در تولید رنگ، لاک، لوازم آرایشی، دئودورانت ها و مواد شوینده استفاده می شود.

کاربردهای بالقوه این ماده در صنایعی مانند فرآوری نفت خام، پالایش نفت، پتروشیمی، تولید خمیر و کاغذ گسترش می یابد. همچنین در تولید مواد منفجره، فرآیندهای چاپ، فرآیندهای آبکاری الکتریکی کاربرد دارد. علاوه بر این در تولید آفت کش ها استفاده می شود محصولات کشاورزی رنگ الیاف دارویی چسب نیمه هادی قطعات الکترونیکی تجهیزات عکاسی تجهیزات ضبط مغناطیسی پلیمرهای پلاستیک لاستیک مواد شیمیایی آلی و معدنی.

اغلب با حلال های کلردار مانند 1،1-تری کلرواتان (TCA) جفت می شود تا به عنوان یک بازدارنده خوردگی تثبیت کننده عمل کند.

به دلیل ماهیت بسیار قابل اشتعال، سوء استفاده از آن ممکن است منجر به انفجار شود.

این اتر حلقوی امتزاج پذیری آب بالایی را نشان می دهد و به سرعت در خاک جذب می شود و خطرات زیست محیطی قابل توجهی را به همراه دارد. ادامه مطلب ...

 

جهت خرید در بخش مواد شیمیایی آزمایشگاهی با همکاران ما در مجموعه معتبر ایکس شیمی مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران تماس حاصل فرمایید.

ایکس شیمی مرجع معتبر و مطمئنی از مواد شیمیایی مرک و سیگما آلدریج ، مواد شیمیایی هندی و چینی در تهران.

 تلفن تماس: 88914626

فکس: 88914626

واتس اپ : 09128268262

 اینستا گرام: @xchem.ir